Swift

Dieta hiszpańska: szybka i prosta, ale czy bezpieczna?



Hiszpańskie rytmy opanowały te wakacje, a jak jest z dietą o bardzo kuszącej nazwie?


Jest to typowa dieta odchudzająca, która posiada limit kalorii: 1000kcal - 1600 kcal (ale najczęściej jadłospis jest stwarzany od 1300-1400kcal) i nie powinno się jej stosować dłużej niż 2tyg. Po 2 tyg stosowania tej diety możemy zobaczyć aż do 6kg mniej! „Przeznaczona” jest dla ludzi leniwych i zapracowanych ponieważ większość posiłków przygotowujemy z owoców lub półproduktów, a to zajmuje bardzo mało czasu.


Największym jej plusem jest różnorodność tych produktów i jednocześnie gotowych posiłków. Jest jeszcze jeden bardzo ważny aspekt dotyczący kaloryczności jednego posiłku – nie powinien on mieć więcej niż 160 kcal (z własnych doświadczeń nawet jeśli ma 300 to nic się nie dzieje ;)). Jeśli naprawdę przyłożymy się do odpowiedniego rozpisania zjadanych rzeczy, przerwy między posiłkami nie przekraczają 2,5h – 3h.


Produktów po które możemy sięgać jest masa: zaczynając od warzyw każdego rodzaju, owoców (najczęściej są to pomarańcze i grejpfruty), soki ze świeżo wyciśniętych owoców, ryby, chude mięso, jajka, produkty pełnoziarniste (najczęściej na śniadanie), nawet można pozwolić sobie na ravioli, drożdżowego rogalika czy sorbety w lecie. 


Przykładowy jadłospis na 1 dzień:
  • śniadanie: kawa bez cukru, 2 kromki pieczywa chrupkiego, 2 plasterki polędwicy drobiowej, jogurt beztłuszczowy naturalny,
  • II śniadanie: szklanka soku jabłkowego, szklanka malin,
  • obiad: 300 g warzyw z patelni (do wyboru jakie to warzywa) ,
  • podwieczorek: 2 kiwi,  jogurt naturalny, porcja sorbetu owocowego,
  • kolacja: sałatka pomidorowa polana sosem winegret, 2 plasterki szynki z indyka, pieczone jabłko.
Przypraw możemy używać bez ograniczeń i dzięki temu możemy tworzyć łagodne obiady lub wręcz przeciwnie możemy nimi jeszcze bardziej podkręcać metabolizm przez ich ostrość. Możemy w niej używać aromatycznych ziół, które dodajemy np do chłodnika hiszpańskiego. 


Zastanawiacie się czy naprawdę można na niej schudnąć 6kg w 2 tygodnie, gdzie wiadomo, ze jedząc 1000kcal chudniemy około 1kg/tydz?
Dzięki tak dobranym składnikom, częstości posiłków oraz dobrej kaloryczności nasz organizm nie zatrzymuje ani wody ani nie wchłania każdej zjadanej przez nas kalorii dlatego chudniemy szybciej. 


Sama przetestowałam tą dietę równy rok temu i chce się z wami podzielić jej wynikami i moimi odczuciami:

Wzrost: 170
Waga wyjściowa: 70kg
Typ sylwetki: Klepsydra
Waga po 2tyg: -5kg
Wymiary po 2tyg:
Brzuch (na wysokości pępka): -6cm
Talia: -4cm
Uda: -4cm
Łydka: -1cm
Ramię: -2cm

Czy byłam głodna? Przez dwa pierwsze dni. Ćwiczyłam 1h  lekkiego cardio tylko przez pierwszy tydzień. Czasami jakiś posiłek mi wypadał, a 2 razy pozwoliłam sobie na pizzę i sorbet. Piłam dużo wody: 2,5-3l dziennie (lato). Wygląd mojej skóry poprawił się.
Nie czułam zmęczenia ani rozdrażnienia. Po 2tyg podniosłam kaloryczność do 1500-1600kcal produktami o niskim indeksie glikemicznym i trzymałam ją przez 1,5tyg, a później wróciłam do swojego trybu 1800kcal. Nie pojawił się efekt jo-jo dzięki stopniowemu podwyższaniu ilości kilokalorii. 
_________________________________________
Dajcie znać co wy myślicie o tej diecie.
Piszcie co chcecie by pojawiło się w kolejnych postach.
Miłego dnia! ☺


You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images