Swift

Gotujemy: Zdrowe, tanie śniadania


kikidietetycznie.blogspot.com
1. Bananowa owsianka
Składniki:
- 1/2 szklanki płatków owsianych
- 1 szklanka mleka
- 1 dojrzały banan
- kilka pestek słonecznika i dyni
Przygotowanie:
Płatki podgrzać z mlekiem, a następnie dodać rozgniecionego banana, cały czas mieszając. Nałożyć na talerz i posypać pestkami dyni oraz słonecznika.
Kalorie: 380kcal
Węglowodany: 72g
Białko: 12g
Tłuszcze: 8g

prawodogotowaniazpasja.blox.pl

2. Omlet z warzywami
Składniki:
- 2 jajka
- łyżka mleka (opcjonalnie)
- warzywa (np. ½ pomidora, ¼ papryki, szczypiorek/cebula)
- pieprz, sól, inne dowolne przyprawy
Przygotowanie:
Warzywa pokroić w drobną kostkę, a jajka roztrzepać z łyżką mleka. Do jajek dodać pokrojone warzywa. Następnie wlać na rozgrzaną patelnię z odrobiną oleju kokosowego.
Kalorie: 215kcal
Węglowodany: 4g
Białko: 15g
Tłuszcze: 16g

smak-europy.pl
3. Omlet bananowy
Składniki:
- 1 banan
- 1 jajko
- 1 łyżka płatków owsianych
- produkty opcjonalne (np. 2 łyżki jogurtu naturalnego, garść ulubionych owoców, orzechy, miód)
Przygotowanie:
Wszystkie składniki zmiksować, zblendować, ewentualnie można połączyć za pomocą widelca. Na rozgrzaną patelnię z olejem (ja przecieram ręcznikiem nasączonym olejem) wlać przygotowaną mieszankę. (Z podanej porcji można także zrobić kilka mniejszych placuszków zamiast jednego, dużego). Zmniejszyć ogień i smażyć z obu stron na złocisty kolor. Lekko przestudzony można polać jogurtem naturalnym i ułożyć wcześniej przygotowane produkty.
bez żadnych produktów opcjonalnych:
Kalorie: 330 kcal
Węglowodany: 35g
Białko: 17g
Tłuszcze: 12g
moustachowo.blogspotcom
4. Wafle ryżowe z masłem orzechowym i sałatką z papryki
Składniki:
- 2 wafle ryżowe (lub chleb pełnoziarnisty)
- łyżka masła orzechowego
- 2 papryki różnokolorowe
Przygotowanie:
Na wafle nałożyć masło orzechowe. Paprykę pokroić w kostkę i przełożyć do miski.
Kalorie: 346kcal
Węglowodany: 46g
Białko: 10g
Tłuszcze: 16g

* Proporcje pisałam takie, jakie sama używam, jednak nie trzymajcie się ich w 100%. W niektórych przypadkach  możecie potrzebować więcej/mniej mleka czy też innych produktów. Porcje są dobrane dla mnie, możecie je zmniejszać, zwiększać tak, aby Wam pasowały.
Jestem człowiekiem, mogłam się gdzieś machnąć w obliczeniach. Wszystko jest orientacyjne, nie bawiłam się w żadne liczby „po przecinku”.
Przepisy są bardzo proste, a produkty, z których się składają, są łatwo dostępne, tanie oraz nam wszystkim dobrze znane. Jednak zazwyczaj zapominamy o prostocie i zaczynamy wydziwiać, co nie jest zbyt dobre dla naszych portfeli. (Jestem studentem, więc TANIE to moje ulubione słowo J).
Zdrowe odżywianie nie jest przeznaczone tylko dla bogaczy, czego dowodzą powyższe przepisy. ;)
Mój drugi post tutaj, mam nadzieję, że choć trochę się Wam podoba/przyda! 

You Might Also Like

0 komentarze

Flickr Images